Voor degenen die het niet weten, kiezersgegevens zijn een groot en ingewikkeld bedrijf – en in de moderne, op gegevens gebaseerde politiek is het goud waard.
Het is dus heel belangrijk dat het sociale mediaplatform Snap onlangs ingeschakelde Democratische campagnes en commissies om toegang te krijgen tot een grote hoeveelheid Republikeinse kiezersgegevens die werden gebruikt in tussentijdse verkiezingsadvertenties.
Het bedrijf beweert dat het een ongeluk was en dat ze eraan werken om de situatie op te lossen.
“Ongeluk”
— Winston1999 (@WinstonV99) 8 september 2022
GERELATEERD: Zal ’Top Gun: Maverick’, met militaire rekrutering in het rood, dezelfde hobbel bieden als het origineel uit 1986?
Anderen getroffen
Axios meldt dat terwijl gegevens van zowel Democratische als Republikeinse bedrijven werden getroffen door: de slip-up, GOP-kiezergegevens werden meer beïnvloed. Zoals iedereen die toegang heeft tot sociale media weet, staan de meeste platforms politieke adviseurs van beide partijen toe om hun advertenties te targeten op zeer specifieke demografische groepen.
Weten met wie je tegenstander praat, wanneer en wat ze zeggen, is de naam van het spel.
Steun conservatieve stemmen!
Schrijf je in om het laatste te ontvangen politiek nieuws, inzichten en commentaar rechtstreeks in uw inbox.
Een van de betrokken GOP-bedrijven is i360, onderdeel van het Koch-netwerk. Het Democratische Nationale Comité, het Democratische Senatoriale Campagnecomité, het Planned Parenthood-actiefonds en de Georgische Democratische gouverneurskandidaat Stacey Abrams hadden allemaal toegang tot de gegevens van i360 voor gebruik in hun eigen advertenties.
i360’s Democratische tegenhanger TargetSmart is ook een gegevensmakelaar, hoewel ze alleen Democratische organisaties toestaan om de gegevens te gebruiken. Maar door het ongeluk van Snap kon de conservatieve krant Daily Wire hun gegevens gebruiken.
Uiteindelijk beweert Snap dat de advertenties die de toegankelijke gegevens hebben gebruikt, een klein deel uitmaken van alle politieke advertenties die worden weergegeven.
“Door een misstap van socialemediagigant Snap konden leidende Democratische campagnes en partijcommissies ongewild gebruik maken van een enorme opslagplaats van Republikeinse kiezersgegevens om hun tussentijdse advertenties aan te scherpen…”
“mislukken”
“onbewust”We hebben een oeps gedaan. 🤨😒
— ωᎥήє ∂ (@CrankyWineLady) 8 september 2022
GERELATEERD: Rapport: Trump wilde Russiagate-documenten bewaren uit angst dat Biden ze zou ‘versnipperen’
Snap zegt dat het ‘interne fout’ was
Een woordvoerder van Snap vertelde Axios,
“Helaas hebben we vanwege een interne fout dit gebruikelijke proces niet gevolgd, waardoor de services van deze twee bedrijven buiten het proces door adverteerders werden gebruikt, wat gevolgen had voor een klein aantal advertenties. We nemen de volledige verantwoordelijkheid voor deze fout en zodra we ons ervan bewust werden, hebben we de twee Democratische en Republikeinse verkopers op de hoogte gebracht die evenzeer werden getroffen, en actie ondernomen om het probleem te corrigeren. We nemen ook maatregelen om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.”
Hoewel er geen bewijs is dat wijst op een opzettelijke actie, geloven conservatieven het ‘ongeluk’-verhaal niet, zoals een snelle lezing van sociale media laat zien.
Als je echt denkt dat dit een ongeluk is, ik moet je een brug verkopen in New York.
— Erick Erickson (@EWErickson) 8 september 2022
Dit is het moment om de bronnen die u vertrouwt te ondersteunen en te delen.
De Political Insider staat op nummer 3 op Feedspot’s “100 beste politieke blogs en websites.”